• eSlim® - oficiálny predajca pre Slovenskú republiku
logo eJoy®

Chudnutie behom, aké výsledky môže priniesť na brucho a aké sú skúsenosti

Chudnutie a beh

Beh a chudnutie idú dohromady už na prvé počutie a presne to si myslí aj väčšina ľudí. Práve preto je behanie jeden z najčastejších spôsobov na chudnutie, hlavne pokiaľ ide o brucho. Len samotný beh vám však stačiť nebude, treba sa na to pozerať komplexne.

Beh a jeho vplyv na organizmus

Behanie patrí medzi ideálny typ pohybu pre ľudský organizmus hneď z viacerých dôvodov. Nie všetky jeho výhody samozrejme súvisia so znižovaním hmotnosti, niektoré sú všeobecne prospešné pre zdravie z hľadiska fungovania organizmu ako celku. Pre chudnutie má beh význam hlavne preto, že ide o prirodzený spôsob spaľovania kalórií.

Medzi najdôležitejšie pozitíva behu patria:

  • posilnenie činnosti srdca a kardiovaskulárneho systému, podpora krvného obehu a lepšej cirkulácie krvi v tele, zlepšenie krvného tlaku
  • posilnenie obranyschopnosti a prirodzenej imunity, lepšie zásobenie tela kyslíkom totiž podporuje aj činnosť buniek imunitného systému
  • pozitívny vplyv na stav pohybového aparátu, spomalenie procesu rednutia kostí hlavne vo vyššom veku a celkové spomalenie starnutia
  • odbúranie stresu, zníženie napätia a agresivity, skvalitnenie spánku, zníženie depresie vďaka vyplavovaniu tzv. hormónov šťastia, čiže endorfínov

Beh navyše doslova nabíja telo energiou a celkovo zlepšuje náladu. Má veľký význam aj pre zníženie cholesterolu v krvi, celkovo zrýchľuje metabolizmus a samozrejme podporuje aj pravidelné a zdravé trávenie, čo má pre chudnutie tiež význam.

Hoci je teda na prvý pohľad behanie veľmi jednoduché a prospešné, skrýva v sebe jednu veľkú prekážku. Tou prekážkou je vytrvalosť, pretože je ľahké začať behať, no ešte ťažšie pritom vytrvať. Platí to hlavne v prípade chudnutia, pretože tu je beh účinný iba v prípade dlhodobej a pravidelnej aktivity. Práve preto je treba mať pevnú vôľu.

Zásady, aby boli výsledky chudnutia behom čo najlepšie

Ak chcete s pomocou behu chudnúť, nestačí sa len zdvihnúť a ísť náhodne behať. Pre čo najviac efektívne chudnutie a zníženie hmotnosti je potrebné dodržiavať niektoré pravidlá týkajúce sa pravidelnosti, tempa aj iných záležitostí.

Tu sú zásady pre správne chudnutie behom:

Doba a pravidelnosť: Ak chcete behaním schudnúť a nielen posilniť svoje srdce či imunitu, musíte behať dostatočne dlho. Obvykle platí, že najskôr sa spaľujú behom cukry a zhruba až po 20 až 30 minútach začína spaľovanie tukov. Preto treba behať aspoň 45 až 60 minút a pravidelne viac krát za týždeň.

Správny pulz: Dôležitou zásadou, aby bolo chudnutie behaním čo najviac účinné, je behať pri správnej pulzovej frekvencii. Tá by mala byť medzi 60 a 70 % maximálneho pulzu, v tomto limite dochádza k najlepšiemu spaľovaniu tukov. Výpočet pulzu je jednoduchý, od čísla 220 odpočítajte váš vek.

Dýchanie: Nakoľko je beh náročnejšia aktivita, je potrebné aj správne dýchanie. Jeho zanedbanie vedie k nedostatočnému okysličeniu organizmu, pichaniu v boku a k nesprávnemu zásobeniu svalov. Nádych by mal byť nosom a hlboko, výdych ústami. Výdych by mal byť dlhší, ako nádych.

Držanie tela: Väčšina ľudí si myslí, že beh je len o práci nôh, no do tohto typu pohybu je v praxi zapojené celé telo a preto je dôležité aj jeho správne držanie. Pri behu držte hlavu vzpriamene, pozerajte sa dopredu a nie dole, uvoľnite ramená a plecia a už od úvodu sa snažte mať ťažisko tela vpredu.

Striedanie intenzity: Pre ešte efektívnejšie spaľovanie kalórií a tukov je dobré počas behu občas prestriedať jeho intenzitu. Snažte sa striedať voľnejší beh a kratšími a intenzívnejšími šprintmi, niekedy zas naopak s chôdzou. Takto môžete za celý čas vystriedať 3 cykly so zmenou intenzity fyzickej aktivity.

Čo ďalšie vám môže pomôcť

Ak chcete okrem behu pomôcť svojmu chudnutie ešte viac, mali by ste sa zamerať na metabolizmus, spaľovanie kalórií a formovanie postavy trocha širšie. Dôležité totiž je nielen jednorazovo schudnúť, ale si hmotnosť aj udržať.

Chudnutie treba podporiť komplexnejšie:

Pitný režim: Chudnutie behom dokáže veľmi dobre naštartovať metabolizmus, no pre jeho udržanie je dôležitý aj správny pitný režim. Počas behu je dobré piť každých 15 až 20 minút zhruba 200 ml tekutín, celkovo počas každého dňa by ste mali piť každú hodinu až dve tiež okolo 150 až 250 ml tekutín.

Stravovanie: Tak, ako v prípade pitia, aj v prípade stravovania je lepšie jesť počas celého dňa viac pravidelne a po menších množstvách. Zamerať sa treba predovšetkým na väčšie zastúpenie čerstvej zeleniny a ovocia, obmedziť naopak treba tučné mäso, polotovary a samozrejme sladkosti či slané pochutiny.

Aj iný typ pohybu: Okrem behu je dobré podporiť spaľovanie kalórií aj iným druhom pohybu. Najlepšie je skĺbiť pravidelnú chôdzu všade tam, kde netreba použiť auto, s intenzívnejšou aktivitou, napríklad bicyklom, plávaním alebo cvičením v posilňovni, kde viete cvičiť aj cviky na brucho.

Podporné prípravky: V prípade, že chcete zrýchliť metabolizmus, zlepšiť spaľovanie tukov a znížiť pocit hladu ešte efektívnejšie, môžete siahnuť po špecializovaných podporných prípravkoch na chudnutie. Príkladom sú aj tabletky eSlim®, ktoré majú takýto komplexný účinok a zároveň prírodné zloženie.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Certifikované

Úradom verejného
zdravotníctva SR

Garancia

vrátenia
peňazí

Vyrobené

v rámci Európy
vo Veľkej Británii

Diskrétne

doručenie
balíka

Doprava zdarma

pri nákupe
nad 70 EUR

100% prírodný

produkt v najvyššej
kvalite