• eSlim® - oficiálny predajca pre Slovenskú republiku
logo eJoy®

Aké mäso jesť, aby bolo chudnutie efektívne a prečo nie je jedinou možnosťou iba to kuracie

mäso

Možno ste už čítali názor, že mäso a chudnutie nejdú spolu dokopy a kto chce naozaj schudnúť, mal by ho z jedálnička vynechať. Nie je to však tak celkom pravda a dokonca z hľadiska výživy je to kontraproduktívne.

Prečo je mäso dôležité pre telo aj chudnutie

Zo zdravotného hľadiska je mäso v mnohých ohľadoch nenahraditeľnou potravinou, hlavne ak ide o objem plnohodnotných bielkovín a vitamínov skupiny B. Okrem toho obsahuje aj niektoré nenahraditeľné minerály, hlavne železo a fosfor.

Pokiaľ ide o jeho najdôležitejšie vplyvy, tak:

  • mäso je z hľadiska koncentrácie najlepším zdrojom vitamínu B12, ktorý je dôležitý pre krvný obeh, bunkový rast a nervovú sústavu
  • obsahuje tiež veľké množstvo proteínov, čiže bielkovín, ktoré sú dôležité pre výkonnosť organizmu, hlavne pri pohybe a cvičení
  • na druhú stranu, má aj veľa energie a kalórií, hlavne pokiaľ ide o tučné mäso, kam patria prerastené druhy mäsa, napríklad slanina a bôčik
  • kvalitné mäso dodáva telu všetky potrebné živiny a to v komplexnej forme, rovnako tak dokáže žalúdok zasýtiť a znižuje chuť na iné jedlo

Tak, ako aj pri iných druhoch potravín, aj v prípade mäsa rozhoduje o jeho vhodnosti na chudnutie a celkovo pre životosprávu nielen to, akého je pôvodu, ale aj to, ako je spracované. Najlepšie je jeho varenie a pečenie, najhoršie vyprážanie.

Vyhýbať sa treba spracovanému mäsu v podobe už hotových výrobkov a produktov, napríklad ak ide o rôzne salámy, párky, špekáčiky, klobásy a podobne. Naopak, najlepšie je siahnuť po jednoduchom mäse, kde presne viete, čo obsahuje. Výnimkou sú snáď len kvalitnejšie typy šuniek, hlavne kuracia či morčacia.

Aké mäso je na chudnutie najlepšie

Pokiaľ ide o konzumáciu mäsa a jeho vplyv na chudnutie, či naopak aj priberanie, alfa a omega je výber správnych druhov mäsa podľa pôvodu a ich kombinácia v jedálničku. Rozoznávať treba chudé a tučné druhy mäsa.

Toto sú najčastejšie druhy mäsa a ich vplyv na chudnutie:

Rybie mäso: Nielen z pohľadu chudnutia, ale aj z pohľadu celkové zdravia organizmu, patrí rybie mäso k tomu najzdravšiemu, čo môžete vo svojom jedálnička mať. Obsahuje veľa zdravých omega mastných kyselín a je dobrým zdrojom jódu. Najvhodnejšie sú losos, makrela a tuniak.

Kuracie mäso: Druhým typom veľmi vhodného mäsa je to hydinové a tu hrá prím jednoznačne kuracie mäso. Pred jeho prípravou však treba odstrániť tú časť, ktorá je najviac kalorická a obsahuje najviac tuku, čiže kožu. Z hľadiska živín, hlavne bielkovín, sú najvhodnejšie na chudnutie kuracie prsia.

Morčacie mäso: Ďalším typom hydinového mäsa, ktoré sa určite oplatí zaradiť do svojho jedálnička, je morčacie mäso. Má nízky podiel tuku, len okolo 2 %, pričom si ho môžete bez problémov kúpiť aj v podobe šunky. Navyše, tento druh mäsa je pomerne chutný a viete ho skombinovať s ďalšími prílohami.

Mäso z diviny: Možno budete prekvapení, ale aj divina obsahuje pomerne málo tuku a svojimi vlastnosťami sa podobá na hydinu, hlavne ak ide o vysokú nutričnú hodnotu. Navyše, na rozdiel od bežne kupovaného kuracie mäsa, je tu nižšie riziko použitia antibiotík a má aj veľa železa a draslíka.

Hovädzie mäso: Hovädzie mäso, hlavne ak si zvolíte roštenku a sviečkovicu, nemusí byť tiež z hľadiska chudnutia problémom. Má približne rovnaký objem cholesterolu ako kuracie či rybie mäso, je tiež dobrým zdrojom železa, vitamínov B, esenciálnych aminokyselín, fosforu a draslíka. Kupujte hlavne to mladšie.

Bravčové mäso: Naopak, ak chcete chudnúť, bravčové mäso by ste mali vo svojom jedálničku minimalizovať. Ak by ste ho aj zbavili všetkého možného tuku, stále bude mať veľmi vysoký obsah kalórií. Úplne sa ho zbavovať nemusíte, raz či dva krát do mesiaca si ho môžete dopriať, ale určite nie vyprážané.

Čo ešte môžete pre svoje chudnutie spraviť

Aby bolo chudnutie efektívne, je dôležité okrem vhodne zvoleného jedálnička vplývať aj na niektoré ďalšie faktory, ktoré majú tiež možný pozitívny potenciál. Podobne, ako pri mäse, aj tu platí, že dôležité je vybrať si tie správne.

Zamerajte sa hlavne na tieto tri prostriedky:

Pohyb: Chudnutie bez pohybu je takmer nemožné, minimálne veľmi neefektívne a zdĺhavé. Nemusí pritom ísť ani o žiadnu extrémnu aktivitu, už len 45 až 60 minút chôdze denne môže spraviť doslova zázraky. Ak k tomu pridáte beh, bicykel, plávanie alebo kardio cvičenia vo fitku, spravíte dobre.

Pitný režim: Nielen jedlo, ale aj tekutiny sú dôležité a to nielen pre chudnutie, ale celkovo pre správne trávenie a metabolizmus. Prednosť však treba dávať tým, ktoré neobsahujú cukor, bublinky a syntetické látky, ideálne sú preto čaje, čistá voda, citrónová voda alebo ovocné či zeleninové šťavy.

Podpora spaľovania tukov: Veľmi účinné na chudnutie, hlavne ak ide o to zdravé chudnutie, je podporiť aj spaľovanie tukov. Na to slúžia niektoré špecifické potraviny, napríklad koreniny, ale môže využiť aj prípravky ako je napríklad eSlim®, ktorý obsahuje rastlinné a prírodné spaľovače tukov.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Certifikované

Úradom verejného
zdravotníctva SR

Garancia

vrátenia
peňazí

Vyrobené

v rámci Európy
vo Veľkej Británii

Diskrétne

doručenie
balíka

Doprava zdarma

pri nákupe
nad 70 EUR

100% prírodný

produkt v najvyššej
kvalite