• eSlim® - oficiálny predajca pre Slovenskú republiku
logo eJoy®

Ako dlho trvá schudnutie? To záleží od toho, koľko chcete schudnúť, ale aj spôsob chudnutia

Koľko trvá schudnúť

Chcete schudnúť dve kilá za týždeň? Alebo potrebujete za pár dní zhodiť toľko, aby ste sa zmestili do šiat? Spomenuli ste si na konci jari, že chcete schudnúť do plaviek? Vo všetkých týchto prípadoch je spoločnou otázka, ako dlho bude takéto chudnutie trvať.

Chudnutie nie je o čase, ale o spôsobe

Pod pojmom chudnutie si množstvo ľudí predstaví nejaký jednorazový cieľ, na ktorého konci bude zníženie hmotnosti alebo zmenšenie obvodu pása či bokov. Takáto predstava potom prirodzene vyvoláva otázku, ako dlho trvá chudnúť a koľko dní na to treba.

Odpoveď je však iná. Pravdou totiž je, že si musíte vybrať buď medzi rýchlym alebo zdravým chudnutím. Schudnúť sa dá aj za pár dní, avšak v takomto prípade obvykle nejde o stav, ktorý by bol dlhodobý, nakoľko extrémny úbytok hmotnosti za kratší čas má za následok ďalšie efekty. Ich výsledkom je potom tzv. jojo efekt, čiže prinavrátenie pôvodnej hmotnosti.

Ak chce niekto schudnúť dlhodobo a zdravo, musí sa zamerať na tieto štyri oblasti:

  • správne trávenie, čo znamená, že tráviaca sústava je bez akútnych alebo chronických porúch a ochorení, či už ide o žalúdok alebo aj o hrubé a tenké črevo
  • fungujúci metabolizmus, čo zahŕňa látkovú premenu prijatých živín z potravy, takže bielkoviny, cukry a tuky sa môžu v tele využiť a nedochádza k ich skladovaniu
  • zdravá chuť do jedla, čiže vyváženie pocitu hladu a nasýtenia, kde treba ovplyvňovať hormonálnu rovnováhu hormónov grelín a leptín s vplyvom na hlad
  • pohyb, nakoľko len ten dokáže najviac efektívne spaľovať uložené tuky alebo prijaté tuky a cukry, v tomto ohľade musí ísť o pravidelnú a dlhodobú aktivitu

Pri zdravom chudnutí je možné zhodiť za mesiac 1 až 3 kilogramy, podľa toho, aká vysoká bola nadváha pred začiatkom. Počítať však treba s tým, že na úvod býva chudnutie o niečo rýchlejšie a postupne sa tempo znižovania hmotnosti spomalí. Preto je dôležité, aby bolo chudnutie o dlhodobých a komplexných zmenách v spomínaných oblastiach.

Ako urýchliť chudnutie tak, aby bolo zdravé

Ak by ste chceli svoje chudnutie urýchliť, no zároveň chcete, aby bolo v súlade so zdravou zmenou životného štýlu a životosprávy, je to možné. Treba sa však držať niekoľkých dôležitých pravidiel, ktoré sa týkajú nielen stravovania alebo pohybu.

Toto sú tie zásady, ktoré je treba dodržiavať a to dlhodobo:

Nehladujte a nediétujte: Hladovka či extrémna diéta s vylúčením tukov, cukrov alebo niektorých druhov potravín je presne tým príkladom rýchleho chudnutia, ktoré je nezdravé a krátkodobé. Naopak, telo potrebuje všetky živiny, akurát musia mať správnu formu, pôvod a byť v zdravom pomere medzi sebou navzájom.

Majte pravidelný pitný režim: Nielen jedlo, ale aj príjem tekutín je dôležitý pre chudnutie. Základom podpory trávenia a metabolizmu je pravidelný pitný režim, ktorý by mal zahŕňať vodu, minerálku alebo čaj. Pite každú hodinu až dve po menších dávkach. Pozor, alkohol do pitného režimu nepatrí, práve naopak, škodí mu.

Obmedzte najviac škodlivé potraviny: Polotovary, konzervované potraviny, vyprážané, mastné a ťažké jedlá a priveľa živočíšnych tukov v podobe červeného mäsa, to všetko treba obmedziť na nielen jednorazovo, ale dlhodobo, na minimum. Všetky tieto typy potravín škodia nielen na hmotnosť, ale aj na kardiovaskulárny systém.

Používajte koreniny: Ak chcete zefektívniť svoje chudnutie a udržať svoj metabolizmus v činnosti, začnite používať korenie. Pochopiteľne, musí to byť v zdravej miere, ale ak budete viac využívať v studenej či teplej kuchyni chilli, čierne korenie, bazalku, oregano, škoricu alebo fenikel, pomôžete aj lepšiemu spaľovaniu tukov.

Pravidelný pohyb: Kľúčom k chudnutiu je pohyb, ktorý je najdôležitejší z hľadiska metabolizmu aj spaľovania kalórií. Nesmie však ísť o prehnane excesívne cvičenie, ktoré telo viac vyčerpá, ako mu pomôže. Naopak, ideálna je čo najčastejšia chôdza a k tomu pravidelný beh alebo kardio tréning vo fitness centre.

Veľa ovocia, zeleniny a strukovín: Ak chcete dlhodobo zdravo chudnúť, snažte sa mať v jedálničku čo najviac ovocia, zeleniny a strukovín. Obsahujú totiž dôležitú vlákninu, ktorá znižuje chuť do jedla a vyplní žalúdok, ale aj vitamíny a minerály dôležité pre metabolizmus a spaľovanie tukov, napríklad železo či vitamín D.

Spite: Spánok je veľmi dôležitou súčasťou života a mnoho ľudí to podceňuje. Zdravý spánok by mal trvať aspoň 7 hodín a ideálne počas noci a bez nejakých vážnejších prerušení. Z pohľadu chudnutia je dôležitý preto, že jeho nedostatok zvyšuje hladinu kortizolu, ktorý spomaľuje proces metabolizmu aj spaľovania kalórií.

Kofeín: V prípade, ak chcete zrýchliť váš metabolizmus a zároveň nemáte vážnejšie problémy s krvným tlakom alebo srdcom, môžete bez väčších problémov skúsiť aj zvýšenú dávku kofeínu, napríklad v podobe kávy alebo čaju. Podľa štatistík dokáže kofeín zrýchliť metabolické procesy aj spaľovanie kalórií aj o 10 %.

Skúste podporné prípravky: Ak chcete mať chudnutie ešte efektívnejšie, môžete na metabolizmus, zníženie nadmernej chuti do jedla a podporu spaľovania tukov využiť aj niektoré prípravky, napríklad ako je eSlim®. Dôležité je, aby mali zloženie prirodzené pre telo, takže podporia zdravú optimalizáciu hmotnosti.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Certifikované

Úradom verejného
zdravotníctva SR

Garancia

vrátenia
peňazí

Vyrobené

v rámci Európy
vo Veľkej Británii

Diskrétne

doručenie
balíka

Doprava zdarma

pri nákupe
nad 70 EUR

100% prírodný

produkt v najvyššej
kvalite