• eSlim® - oficiálny predajca pre Slovenskú republiku
logo eJoy®

Ako na chudnutie po Vianociach? 10 tipov a rád, čo robiť a ako najefektívnejšie schudnúť

chudnutie po Vianociach

Vianoce bývajú z pohľadu hmotnosti jedným z najťažších období v roku. Odolať všetkým nástrahám, hlavne ak ide o rôzne nezdravé jedlá, je naozaj náročné a väčšina ľudí skôr či neskôr podľahne. Ako sa s nástrahami Vianoc vyrovnať a čo pomáha najviac?

Na čo si dať počas Vianoc pozor a ktoré sú najväčšie riziká

Vianoce, všeobecnejšie povedané aj zima, sú pre ľudský organizmus záťažou z viacerých uhlov pohľadu. Nejde pritom iba a len o zvýšenie hmotnosti a priberanie, to je dôsledkom iných príčin. Oveľa horšie je, že nastáva všeobecné zhoršenie zdravotného stavu.

S tým súvisia predovšetkým nasledovné typy rizík a problémov:

  • nadmerný príjem jedla všeobecne, pričom nemusí samozrejme ísť nevyhnutne len o nezdravé typy potravín, no veľký je ich objem, čiže aj množstvo kalórií
  • nezdravý spôsob stravovania, hlavne ak ide o nepravidelnosť, niekedy nastáva dlhšie obdobie hladovania a následne zas prejedenie sa, čo narušuje metabolizmus
  • vysoký príjem nezdravých živín a látok, hlavne ak ide o živočíšne tuky, soľ alebo cukor v podobe sladkostí, takéto látky sa nespália, ale uložia v organizme
  • nedostatok pohybu, čo znamená samo o sebe problém nielen pre spaľovanie kalórií a ukladanie tuku, ale aj pre kardiovaskulárnu sústavu a tráviaci systém

Výsledkom všetkých spomínaných typov rizík a problémov sú zvýšenie hmotnosti, spomalenie metabolizmu, nadmerné ukladanie tukov a zhoršenie trávenia. K tomu sa môže, v závislosti od jedálnička a typu stravovania počas sviatkov, pridať aj neustála chuť do jedla alebo na sladkosti. Práve na tieto oblasti preto treba po Vianociach pôsobiť najviac.

Najlepšie tipy a rady, ako schudnúť po Vianociach

Ak ste po sviatkoch spozorovali po tom, ako ste sa pozreli na ručičku váhy, zvýšenie hmotnosti, je najvyšší čas začať sa venovať chudnutiu. Nerobte však najčastejšiu chybu všetkých ľudí, že sa zameriate len na nejaké hladovanie či diétu.

Práve naopak, musí ísť o komplexnejší proces, ktorý bude zahŕňať viac oblastí:

Pohyb: Tou prvou a najdôležitejšou je rozhýbanie metabolizmu a spaľovania tukových zásob. Na to slúži najlepšie pohyb, ktorý pomáha na zvýšený výdaj energie a čím bude tento pohyb častejší a pravidelnejší, tým viac energie v podobe tukových zásob telo týmto spôsobom spáli. Výsledkom je tak dlhodobé zníženie hmotnosti.

Obmedzenie nezdravých tukov a cukrov: Pochopiteľne, bez vplyvu na jedálniček sa vám nadbytočné kilogramy zhodiť nepodarí. Základom je obmedziť príjem nezdravých typov tukov, hlavne živočíšneho druhu a z červeného mäsa, rovnako tak treba znížiť príjem cukru v podobe sladkostí, ktorý telo nevie využiť.

Pitný režim: To, čo pijete a aký je váš pitný režim počas dňa, je tiež nemenej dôležité, ako to, čo jete. Pravidelný prísun tekutín totiž pomáha na metabolizmus a teda aj na spaľovanie kalórií a na podporu chudnutia. Snažte sa piť hlavne vodu alebo čaje, po menších dávkach, no pravidelne každú jednu až dve hodiny.

Zdravé tuky: Ak ide o tuky, nie všetky sú samozrejme zlé, tie zdravé a prospešné by ste rozhodne mali vo svojom jedálničku mať. Medzi tieto druhy patria hlavne omega-3 a omega-6 mastné kyseliny, ktoré sú obsiahnuté predovšetkým v rybách, morských plodoch, orechoch a semiačkach, napríklad ľanových či sezamových.

Vitamíny a minerály: Na podporu trávenia, látkovej premeny a tiež na zlepšenie stavu kardiovaskulárneho systému, ktorý dostáva po Vianociach zabrať, je dôležité prijímať čo najviac ovocia a zeleniny. Týka sa to hlavne tých druhov, ktoré obsahujú vitamíny B, C, D a E a minerály horčík, draslík, selén a vápnik.

Pravidelné stravovanie: Okrem toho, aké zloženie má váš jedálniček, je dôležité aj to, ako pravidelne sa stravujete a aký je spôsob stravovania. Pre neustálu podporu metabolizmu je dôležité jesť menšie porcie, ale častejšie, čiže obdobne, ako pri pitnom režime. Ideálne je mať 5 jedál počas dňa, čiže raňajky, desiatku, obed, olovrant a večeru.

Korenie nielen ako prísada: Nielen bežné potraviny a spôsob stravovania vám môžu pomôcť so znížením hmotnosti, ale aj viaceré druhy korenín majú v tejto oblasti pozitívne účinky. Ide napríklad o oregano, bazalku, fenikel, aníz a na spaľovanie tukových zásob sa hodia štipľavé druhy, napríklad chilli a kajenské korenie.

Eliminácia zlozvykov: Veľmi dôležité je zbaviť sa akýchkoľvek škodlivých vplyvov a látok, kam patria aj alkohol a nikotín. Oba tieto jedy, obzvlášť v prípade nikotínu, majú negatívny vplyv tak na cievy, srdce, trávenie či pľúca, ako aj na metabolizmus a hmotnosť. Ak chcete schudnúť, musíte ich vplyv úplne odstrániť.

Eliminácia stresu: Účinné chudnutie je možné iba vtedy, ak máte svoj pokoj a ste mentálne vyrovnaní. Eliminovať stres je preto prioritou nielen kvôli psychohygiene, ale rovnako tak aj kvôli pravidelnému metabolizmu a teda aj účinnejšiemu spaľovaniu kalórií. Okrem toho, stres zvyšuje chuť na jedlo a to je presne opak toho, čo chcete.

Podporné prípravky: Ak chcete spraviť svoje chudnutie ešte efektívnejším, môžete siahnuť aj po niektorých podporných prípravkoch. Dobrým príkladom sú práve tabletky eSlim®, ktoré pôsobia na optimalizáciu hmotnosti komplexne, jednak cez metabolizmus, jednak cez spaľovanie tukov a jedna na zníženie chuti do jedla.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

*

Certifikované

Úradom verejného
zdravotníctva SR

Garancia

vrátenia
peňazí

Vyrobené

v rámci Európy
vo Veľkej Británii

Diskrétne

doručenie
balíka

Doprava zdarma

pri nákupe
nad 70 EUR

100% prírodný

produkt v najvyššej
kvalite