• eSlim® - oficiálny predajca pre Slovenskú republiku
logo eJoy®

Ako na potlačenie nadmernej chuti do jedla aj na sladké? 7 rád na zníženie chuti do jedla

sladké jedlá

Máte neustálu chuť na jedlo, alebo dokonca na sladké? Nejde o nič neprirodzené, zvlášť v dnešnej hektickej dobe. Väčšina ľudí žije pod časovým alebo iným stresom a ich telo si prirodzene žiada doplniť energiu. No to neznamená, že to musí byť nezdravé.

Ako vzniká nadmerná chuť do jedla a prejedanie sa

Chuť do jedla, pocit hladu a pocit nasýtenia sú závislé od viacerých faktorov. Niektoré je možné ovplyvniť jednorazovo, napríklad sa viete napiť vody a tým krátkodobo zaženiete hlad, iné sú však vecou dlhodobých zmien, napríklad ak ide o hormonálnu reguláciu.

Okrem fyziologických faktorov treba rátať aj s tým, že v mnohých ohľadoch rozhoduje tiež psychika. Ide hlavne o situácie, kedy je organizmus vystavený nejakému stresu, psychickej záťaži alebo je na neho vyvíjaný nejaký okolitý tlak. Vtedy môžu prísť dva extrémy a to buď nechutenstvo do jedla, alebo naopak, nadmerná chuť do jedla a teda prejedanie sa.

Medzi ďalšie významné faktory vplývajúce na tento problém patria:

  • spôsob stravovania, ak konzumujete jedlá nepravidelne a nárazovo, veľmi často sa dostaví pocit hladu a telo si ukladá prijaté potraviny do zásoby
  • pitný režim, je totiž všeobecne známe, že nedostatok tekutín má negatívny vplyv na trávenie a metabolizmus, naopak, ich dostatok dokáže žalúdok zasýtiť
  • skladba jedálnička, napríklad príliš veľa soli podnecuje chuť tak po jedle, ako aj po nápojoch, rovnako tak príliš veľa cukru znamená rýchle spálenie energie
  • fyzická aktivita, ak telo vydáva veľa energie na prácu či šport a nemá dostatok oddychu zároveň, zvyšuje sa pocit hladu a nutnosti doplniť kalórie

V niektorých špecifických situáciách dochádza k tomu, že človek má chuť iba na konkrétny druh potraviny alebo nápoja. Vtedy už možno hovoriť aj o závislosti, napríklad od čokolády. Veľa ľudí ju považuje za upokojujúcu v prípade, ak majú ťažšie psychické obdobie.

Overené rady, ako znížiť chuť do jedla a na sladké

Ak chcete s nadmernou chuťou do jedla úspešne bojovať, mali by ste sa zamerať na svoje trávenie a životosprávu komplexnejšie. K tomu slúži nielen úprava jedálnička a vylúčenie najviac rizikových potravín, ale celková zmena stravovania.

Tu je zoznam 7 tipov, ktoré vám k tomu pomôžu:

Minimalizujte pokušenie: Človek je veľmi slabý a hneď, ako sa u neho objaví pokušenie, má tendenciu mu podľahnúť a to aj napriek tomu, že si predtým povedal, že sa tak už nestane. Preto je najdôležitejšie ho minimalizovať, v domácnosti nemajte žiadne sladkosti alebo veľké zásoby nezdravých jedál.

Nevynechávajte jedlá: Významným rizikovým faktorom pre prejedanie sa, hoci len občasné, ale hlavne pre neustálu chuť do jedla, je vynechávanie jedál počas dňa. Pravidelne raňajkovať a aj večerať, čo sú dve jedlá, ktoré ľudia najčastejšie „vypúšťajú“, je dôležité rovnako tak, ako aj to, čo máte v jedálničku.

Hýbte sa aj oddychujte: Človek, ktorý má celý deň len sedavý typ činnosti a večer sa usadí doma pred televízor, má prirodzenú tendenciu sa prejedať, napríklad aj známym „dzobkaním“. Preto je dôležitý pravidelný pohyb, napríklad chôdza a beh, no zároveň aj dostatočný oddych počas dňa a spánok v noci.

Pite pravidelne a celý deň: Ak chcete znížiť pocit hladu a naštartovať metabolizmus na spaľovanie prijatých živín, musíte pravidelne piť. Ideálna je čistá voda, prípadne voda s ovocím alebo zeleninou či bylinkové čaje. Denne vypite 2,5 až 3 litre takýchto tekutín a to v pravidelných dávkach každú hodinu či dve.

Veľa zeleniny a ovocia: Pokiaľ máte zvýšenú chuť do jedla alebo vás trápi hlad, medzi potraviny, ktoré vám aj vo väčšom množstve ublížia najmenej, patrí ovocie a zelenina. Ide o dobrý zdroj vlákniny podporujúcej metabolizmus, ale aj vitamínov, aminokyselín a minerálov pre lepšie spaľovanie kalórií.

Občas si doprajte: Ďalšou častou chybou, ktorú ľudia robia v snahe schudnúť, je vynechanie večere. Hladovka je však kontraproduktívna, nakoľko sa s ňou zastavuje metabolizmus a teda aj spaľovanie tukov. Práve naopak, večeru si dať treba, ale nemala by už obsahovať tuky a cukry, ale ľahšie stráviteľné živiny.

Odborná pomoc: Sú situácie, kedy má nadmerná chuť do jedla príčinu aj vo vážnejších problémoch, obvykle psychického charakteru, napríklad v depresii. Vtedy si človek nemusí vždy vedieť pomôcť sám a okrem prejedania sa ho môžu trápiť aj iné závislosti. To najlepšie, čo viete spraviť, je vyhľadať lekára.

Vyskúšajte aj efektívnejšiu podporu – eSlim®

Jednou z možností, ako viete komplexne pomôcť k potlačeniu nadmernej chuti do jedla a zároveň pôsobiť aj na metabolizmus, trávenie a spaľovanie tukov, sú viaceré hotové prípravky a produkty. Dobrým príkladom sú tabletky eSlim®.

V ich prípade ide o prostriedok založený na kombinácii prírodných látok, ktoré prirodzene podporujú rýchly metabolizmus, uľahčujú trávenie prijatých živín, znižujú mieru ukladania kalórií v tele v podobe tukových zásob a zároveň zlepšujú spaľovanie tukov. Ich zloženie kombinuje rastlinné extrakty, rôzne stimulanty a aminokyseliny.

Vďaka tomu, že v eSlim® tabletkách sa nachádzajú napríklad spaľovač tukov L-Karnitín alebo zelený čaj či divý pomaranč, ktoré podporujú metabolizmus a znižujú chuť do jedla, pôsobí prípravok nielen prirodzene, ale hlavne komplexne.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

*

Certifikované

Úradom verejného
zdravotníctva SR

Garancia

vrátenia
peňazí

Vyrobené

v rámci Európy
vo Veľkej Británii

Diskrétne

doručenie
balíka

Doprava zdarma

pri nákupe
nad 70 EUR

100% prírodný

produkt v najvyššej
kvalite