• eSlim® - oficiálny predajca pre Slovenskú republiku
logo eJoy®

Ako prekonať lenivosť pri chudnutí? 9 rád, ako neprestať chudnúť a udržať si disciplínu

lenivosť pri chudnutí

Začať chudnúť je pomerne jednoduché, no vydržať a neprestať, to je už oveľa ťažšie. Tým najväčším nepriateľom chudnutia, ale v podstate akejkoľvek inej cieľavedomej činnosti, je lenivosť. Tá sa môže týkať prakticky všetkých oblastí od stravovania po pohyb.

Aké najčastejšie chyby a problémy pri chudnutí nastávajú

Chudnutie nie je cieľom, ale výsledkom zlepšenia životosprávy, životného štýlu a cieleného podporovania metabolizmu. To je základný omyl, nakoľko množstvo ľudí chápe chudnutie ako nejaký jednorazový cieľ, ktorý ak dosiahnu, nie je potrebné sa ďalej snažiť.

Vzhľadom na to, že k chudnutiu sa treba nielen dopracovať, ale aj optimálnu hmotnosť udržiavať, je nevyhnutné, aby všetky zásady a pravidlá, ktoré viedli k jej zníženiu, boli aplikované dlhodobo. Práve tu nastáva najväčší problém, pretože viaceré z nich sú tak prísne, že ľudská lenivosť vyhrá nad disciplínou. V každej oblasti to môže mať inú podobu.

Medzi najčastejšie chyby a problémy spojené s chudnutím patria:

  • problémy so stravovaním, kam nepatrí len porušenie nejakého jedálnička, ale aj porušenie zásad týkajúcich sa veľkosti a počtu jedál a pravidelnosti
  • problémy s pohybom, vynechanie naplánovaných tréningov, nedostatočná pravidelnosť bežného pohybu počas dňa, prípadne príliš vyčerpávajúce aktivity
  • celkové problémy životosprávy, napríklad nedostatok spánku, málo relaxu, veľa aktivít počas dňa a s tým spojený stres, pitie alkoholu alebo fajčenie
  • príliš časté cheat day a priveľa výnimiek, napríklad výnimka z istých jedál alebo nápojov, ktoré sú častejšie, ako raz za týždeň, čo naruší rovnováhu tela

Pochopiteľne, všetky spomínané riziká a úskalia sú veľmi individuálne. U niekoho nastanú problémy s tým, že prestane dodržiavať jedálniček, niekto iný s tým zas problém nemá, ale má problém s cvičením a pohybom. Môže sa tiež stať, že pôjde iba o občasné stavy. V každom prípade, pri chudnutí rozhoduje vo výsledku každý jeden moment.

Tipy a rady, ako vydržať chudnúť dlhodobo

Lenivosť je najzákladnejšou príčinou, prečo dochádza k zlyhaniam pri chudnutí, no pôsobiť na ňu treba komplexne a vo viacerých oblastiach. Aby ste to mohli robiť efektívne, je ideálne, ak sa budete držať osvedčených a overených pravidiel a zásad s tým spojených.

Tu je 9 rád pre dlhodobé chudnutie a udržanie disciplíny:

Zapisovanie progresu: Na začiatku chudnutia sa oplatí vytýčiť si presný cieľ, napríklad, že idete zhodiť toľko a toľko kilogramov, prípadne, že chcete  dosiahnuť nejaký konkrétny obvod pásu. Zapisujte si každý jeden deň a aktuálny stav váhy či centimetrov a budete tak viac vizuálne vidieť, ako napredujete, čo vám zvýši motiváciu.

Eliminujte pôsobenie okolitých ľudí: Prirodzenou ľudskou vlastnosťou je odmietanie niečoho, čo sa zdá byť veľmi ťažké. Ak ste sa už vydali na cestu chudnutia, treba minimalizovať všetky vplyvy okolia, ktoré by vás mohli demotivovať. Ak teda máte okolo seba ľudí s negatívnymi predpoveďami, nepočúvajte ich.

Spravte občas zmenu v cvičení: Len veľmi málo ľudí vydrží cvičiť rovnaké tréningy alebo rovnaké cviky dlhodobo a preto, aby ste nezleniveli a aby ste sa motivovali, je treba spraviť zmenu v cvičení. Netýka sa to iba precvičovania napríklad iných partií, ale aj samotných cvikov, alebo rôznych verzií ich technického prevedenia.

Cheat day: Jednou z možností, ako udržať disciplínu pri chudnutí dlhodobo, je dopriať si raz za čas tzv. cheat day. Ide o jeden deň, kedy zľavíte zo svojich obvyklých zásad alebo pravidiel, napríklad si dáte aj nejakú sladkosť alebo budete menej intenzívne cvičiť. Zľavenie ale musí byť len v jednej veci a nie často.

Zmeny v jedálničku: Tak, ako treba robiť zmeny pri cvičení, je dobré raz za čas spraviť nejakú zmenu aj v stravovaní a obmeniť niektoré jedlá. Niekedy stačí spraviť aj zmenu v jednej či dvoch surovín a jedlo môže chutiť úplne inak. Takýmto spôsobom viete dlhodobo udržať zdravé zloženie jedálnička.

Minimalizujte pokušenie: Veľkým rizikom udržania dlhodobej disciplíny pri chudnutí je aj pokušenie. To môže prísť v podobe rôznych spoločenských udalostí a návštev, ak ide o jedlo, alebo aj v podobe kruhu blízkych ľudí, napríklad ak ide o alkohol, zhoršenie životosprávy či málo pohybu. Snažte sa tieto vplyvy minimalizovať.

Majte zdravé koníčky: Pre udržanie optimálnej hmotnosti a zdravého životného štýlu je dôležité, aby ste aj voľnočasové aktivity trávili tak, aby ste podporovali zdravú životosprávu. Venujte sa preto činnostiam a hobby, ktoré robíte čo najviac vonku, v pohybe a kreatívne a ktoré sú čo najviac aktívne na výdaj energie.

Odpočívajte: Priveľa aktivity môže vyčerpávať, či už ide o bežný pohyb, prácu, voľný čas alebo aj šport. Dôležitou súčasťou zdravej životosprávy a životného štýlu by mal byť aj odpočinok. To v praxi znamená oddychovať aj počas dňa, no hlavne mať dostatok spánku. V opačnom prípade sa spomaľuje napríklad aj metabolizmus.

Pridávajte postupne ďalšie ciele: Vytýčiť si na úvod jeden cieľ, napríklad schudnúť o nejaký počet kilogramov alebo centimetrov v páse, je dôležité, no ešte dôležitejšie je motivovať sa do ďalších úloh a cieľov. Snažte sa preto ďalej hľadať ďalšie možnosti a ciele, vytýčte si ich a získate tak motiváciu pokračovať.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

*

Certifikované

Úradom verejného
zdravotníctva SR

Garancia

vrátenia
peňazí

Vyrobené

v rámci Európy
vo Veľkej Británii

Diskrétne

doručenie
balíka

Doprava zdarma

pri nákupe
nad 70 EUR

100% prírodný

produkt v najvyššej
kvalite