• eSlim® - oficiálny predajca pre Slovenskú republiku
logo eJoy®

Ako spolu súvisí obezita, chudnutie a stres a čo pomôže na zníženie hmotnosti najviac?

obezita

To, že na ľudský metabolizmus, trávenie a spaľovanie kalórií majú vplyv také veci ako pohyb, spôsob stravovania či jedálniček, je pomerne známe. Určite ste však tušili aj to, že na to vplývajú tiež psychogénne faktory, hlavne nervozita, nepokoj a stres.

Čo je stres a aké je jeho pôsobenie v ľudskom tele

Pod pojmom stres sa myslí také psychické či mentálne pôsobenie na organizmus, ktoré ho vystavuje nadmernej záťaži a dostáva ho pod tlak. Ide o pôsobenie, ktoré sa len veľmi ťažko ovplyvňuje a väčšinou ho nemáme pod kontrolou, čiže ho nevieme zastaviť.

Takýto stres v tele vyvoláva viacero reakcií a tie nie sú len čisto psychologické, ako by sa mohlo zdať. Okrem pocitov úzkosti, strachu alebo nepokoja, čo sú typické prejavy stresu, sa dostavujú aj fyziologické prejavy. Vo väčšine prípadov príde k zvýšeniu tepu, zrýchleniu búšenia srdca, zvýšeniu tlaku, zrýchleniu dýchania a k nadmernému poteniu.

Ešte viac špecificky pôsobí dlhodobý stres, ktorý prináša aj:

  • dlhodobé problémy s trávením, kedy príde jednak k jeho spomaleniu, ale zároveň aj k zvýšeniu pocitu hladu, takže človek konzumuje viac, ako by mal
  • s tým súvisí aj neustály pocit nedostatku energie, čo sa snaží mozog vynahradiť tým, že aktivuje chuť na príjem rýchlej energie, väčšinou v podobe sladkostí
  • zároveň dochádza aj k narušeniu riadneho procesu metabolizmu a spaľovania tukov, počas dlhodobého stresu prichádza k väčšiemu ukladaniu zásob
  • problematické je tiež obmedzenie možností na pohyb, stres zväčša paralyzuje aj chuť na dlhodobú športovú aktivitu a to vylučovaním stresových hormónov

Naopak, krátkodobé stresové situácie môžu mať na telo aj pozitívne účinky. Musí však ísť o také situácie, kedy máte možnosť priameho ovplyvnenia riešenia a viete do nich aktívne a hlavne rýchlo zasiahnuť. To spôsobí odbúranie stresu a nahromadenej energie. Výsledkom je potom vyriešenie situácie spálenie energie a krátkodobo dokonca aj schudnutie.

Ako čo najlepšie eliminovať stres

Zbaviť sa stresu a jeho negatívneho pôsobenia v organizme je možno na prvý pohľad ťažké, no nie je to nemožné. Ideálne samozrejme je, ak na vás pôsobí iba jeden typ stresu, napríklad z práce, takže ho viete eliminovať tým, že zmeníte pracovnú pozíciu.

No aj z dlhodobého hľadiska je lepšie pôsobiť komplexnejšie:

Usporiadanie priorít: Zvládnuť všetko naraz je nemožné a preto si treba určiť vo svojom vnútri priority. Ak budete vedieť, čo je najdôležitejšie, čo menej a čo vôbec, minimálne v tej poslednej kategórii vás nebudú negatívne faktory vôbec stresovať. Nedá sa to síce obmedziť všetko naraz, ale postupne a po krokoch áno.

Časové plánovanie: Druhou dôležitou zásadou je správne časové plánovanie vopred. To musí súvisieť aj s vyššie spomínanými prioritami, kde by ste si mali na najdôležitejšie veci vyhradiť dostatok času. Stres v mnohých prípadoch totiž vzniká aj na základe časovej tiesni a pocitu, že človek nestíha všetky veci počas dňa.

Odpočinok a spánok: Nevyhnutnou súčasťou zníženia stresovej záťaže je odpočinok pre organizmus. Ten by mal spočívať jednak v oddychu aj počas dňa, napríklad pravidelné prestávky, kedy budete robiť vôbec nič, ale aj v dostatku kvalitného spánku. Ten by mal trvať aspoň 7 hodín a mal by byť bez akéhokoľvek prerušenia.

Pozitívne myslenie: Našim posledným tipom, no jedným z tých najdôležitejších, je nastaviť sa na pozitívne myslenie. Táto na prvý pohľad jednoduchá vec znamená v praxi jednak obmedziť vplyv negatívnych ľudí, ale zároveň sa snažiť vo všetkom hľadať niečo prospešné. Stres je totiž aj o pocite, že vidíte okolité veci negatívne.

Aké ďalšie opatrenia vám ešte pomôžu na schudnutie

V prípade, ak bolo dôsledkom dlhodobého stresu neadekvátne zvýšenie hmotnosti a chceli by ste tento stav napraviť, okrem obmedzenia stresových faktorov je potrebné aj aktívnejšie pôsobenie na trávenie, metabolizmus, spaľovanie tukov a chuť na jedlo.

Ako? Napríklad aj nasledovnými prostriedkami:

Koreniny: Najlepšie sa kalórie a tukové zásoby spaľujú termogénnym efektom, ktorý je možné veľmi účinne vyvolať aj pomocou korenín. Tie podporujú aj celkovo trávenie a metabolizmus. Medzi tie najlepšie patria zázvor, bazalka, majorán, fenikel, chilli, čierne korenie, muškátový orech, kajenské korenie a škorica.

Voda na chudnutie: Ak chcete naštartovať a zrýchliť metabolizmus a sekundárne aj zlepšiť spaľovanie energie, jednou z najlepších možností je voda. Ak do nej pridáte napríklad aj uhorku, citrón, melón či niektoré iné druhy ovocia a zeleniny, môžete účinok ešte zefektívniť a podporiť trávenie aj zasýtiť viac žalúdok.

Obmedzenie nezdravých živín: V prípade, ak sa chcete zbaviť uložených tukových zásob ešte efektívnejšie, snažte sa minimalizovať príjem jednoduchých cukrov a živočíšnych tukov. Namiesto čokolády a sladkostí si dajte radšej med alebo stéviu a ak ide o tuky, do jedálnička radšej zaraďte ryby, orechy, sóju a semená.

Špeciálne tabletky: Podporiť všetky oblasti potrebné pre chudnutie, čiže metabolizmus, trávenie, zníženie pocitu hladu a lepšie spaľovanie tukov, je možné aj s využitím špeciálnych prípravkov, napríklad ako je značka eSlim®. Ide o tabletky s prírodným zložením, ktoré možno užívať dlhodobo a sú dostupné bez predpisu.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

*

Certifikované

Úradom verejného
zdravotníctva SR

Garancia

vrátenia
peňazí

Vyrobené

v rámci Európy
vo Veľkej Británii

Diskrétne

doručenie
balíka

Doprava zdarma

pri nákupe
nad 70 EUR

100% prírodný

produkt v najvyššej
kvalite