• eSlim® - oficiálny predajca pre Slovenskú republiku
logo eJoy®

Aký je najlepší šport na chudnutie? Tu je 10 tipov, vyberte si sami

najlepšie športy na chudnutie

Pohyb a chudnutie idú úplne prirodzene dohromady. Čím je fyzická aktivita komplexnejšia, čiže čím viac svalstva do nej zapájate, tým je efektívnejšia a to hlavne z pohľadu optimalizácie hmotnosti. Ktorý šport je však na chudnutie najefektívnejší?

Prečo chudnúť športom

Šport má všeobecne priaznivé účinky pre celý organizmus a zdravie, či už ide o posilnenie srdca a kardiovaskulárnej sústavy, vplyv na imunitu, účinky na metabolizmus a trávenie alebo o spaľovanie tukov. Pohybová aktivita je však dôležitá nielen pre chudnutie, ale aj pre udržanie ideálnej hmotnosti, takže musí ísť o dlhodobú záležitosť.

Základom chudnutia pomocou športu sú tieto dva vplyvy:

  • spaľovanie tukov a to v prípade, že sa šport vykonáva aspoň 20 či 30 minút, pričom dôležitý je neustály prísun kyslíka pre okysličovanie svalov a tela
  • dosiahnutie optimálnej tepovej frekvencie, ktorú má každý individuálnu, pričom sa dá jednoducho rozoznať tak, že počas športovania zvládate aj rozprávať

Ak chcete chudnúť a spaľovať prebytočné množstvo uložených tukov v tele, dôležité je športovať dlhšiu dobu a práve pri optimálnej tepovej frekvencii. Najskôr sa totiž pri fyzickej aktivite spaľuje okamžitá energia, čiže cukor, až neskôr príde k spaľovaniu tukov.

Pri výbere konkrétneho športu sa preto sústreďte na kritérium dostatočného času, čiže, aby ste mohli šport vykonávať aj viac, ako pol hodinu. Zároveň si však treba určiť aj časové maximum, obvykle 50 až 60 minút, aby neprišlo k nadmernému vyčerpaniu a presileniu pohybového aparátu. Dôležité je tiež venovať sa športu pravidelne a dlhodobo.

Ideálny šport na chudnutie? Vyberte si sami

Chudnúť sa dá pri každom fyzicky náročnejšom a aktívnejšom pohybe, no niektoré druhy športov sú predsalen o niečo efektívnejšie a lepšie. Pozerať pritom treba nielen na množstvo spálených kalórií počas aktivity, ale aj na zapojenie čo najviac svalov.

Tu je prehľad 10 najlepších športov, ktoré vám môžu pomôcť na chudnutie:

Chôdza: Ide o najprirodzenejší typ pohybu pre ľudské telo, kedy sa zapája oveľa viac svalstva, než len to, ktoré sa nachádza v dolných končatinách. Dôležité je kráčať ostrejším tempom, snažiť sa hýbať rukami a udržiavať telo vzpriamené. Optimum počas dňa sa pohybuje od 5 do 10 km, aj podľa vašej hmotnosti.

Beh: Ešte lepšou možnosťou, ktorú môžete popri chôdzi vyskúšať tiež, je beh. Tu však platí, že aby bol tento druh fyzickej aktivity naozaj účinný, mali by ste bežať od 45 do 60 minút za deň a pri ideálnej tepovej frekvencii. Striedať môžete tiež krátke šprinty s vytrvalostným behom pri pomalšom tempe, bude to ešte účinnejšie.

Tenis: Veľmi dobrým a účinným športom na chudnutie je aj tenis. Pri tomto športe sa zapájajú tak všetky končatiny, ako aj stred tela, čo je mimoriadne efektívne z pohľadu aktivity svalov. Navyše, tenis posilňuje aj činnosť srdca a rozvíja koordináciu. Jeho jedinou nevýhodou je o niečo väčšia náročnosť na kĺby.

Squash: Alternatívou do vnútra a aj pre ľudí, ktorí hľadajú niečo s menšou priestorovou náročnosťou, je squash. Aj v tomto prípade sa zapájajú tak ruky, ako aj nohy a stred tela, pričom pozitívom je, že pri squashi sa striedajú fázy pokojné a veľmi rýchle. Ak ho budete hrať dostatočne dlho, na váhe sa to určite prejaví.

Bicyklovanie: Cyklistika je na prvý pohľad menej náročným športom, pri ktorom dochádza primárne k zapájaniu dolnej polovice tela a hlavne svalstva nôh. Medzi výhody tohto športu však patrí minimálne zaťaženie kĺbov a šliach, je teda menej náročný. Musíte však bicyklovať naozaj dlho, aby ste videli účinky na chudnutie.

Plávanie: Z pohľadu fyzickej nenáročnosti, ale aj zároveň v kombinácii s vyššou efektivitou, je plávanie ideálnym typom športu na chudnutie. Pri tejto aktivite totiž zapájate prakticky celé telo a všetky dôležité kĺby, no bez ich zvýšenej záťaži, nakoľko sa pohybujete vo vode. Najviac schudnete pri plávaní motýlikom a kraulom.

In-line korčuľovanie: Ak máte doma kolieskové korčule a myslíte si, že tento druh športu nie je na chudnutie efektívny, mýlite sa. Z pohľadu množstva spálených kalórií je na tom korčuľovanie rovnako, ako beh, akurát nezaťažujete až tak kĺby. Ak budete viac zapájať do pohybu aj ruky, bude spaľovanie kalórií ešte efektívnejšie.

Plážový volejbal: Veľmi efektívnym športom na chudnutie je aj plážový volejbal, pri ktorom viete spáliť tiež rovnako veľa kalórií, ako pri behu. Výhodou však je, že vďaka piesku sú akékoľvek nárazy kĺbov tlmené, rovnako tak zapájate oveľa viac ruky a stred tela, takže precvičujete viac svalov a chudnete rýchlejšie.

Nordic Walking: Turistika je známa svojou náročnosťou na kardiovaskulárnu sústavu, hlavne srdce, pričom sa nepovažuje za až tak účinnú pre chudnutie. Ako náhle však zapojíte aj ruky pomocou špeciálnych palíc, ide už o tzv. Nordic Walking a podľa tempa či náročnosti terénu viete spáliť až 300 kalórií za hodinu.

Beh na lyžiach: Skoro 5 násobne viac kalórií viete spáliť na horách aj v zime, hlavne, ak sa budete venovať behu na lyžiach. Intenzívne bežkovanie posilňuje hlavne nohy, boky a tiež ruky, hlavne ramená. Má tiež pozitívny vplyv na celkovú kondíciu, hlavne, ak budete bežkovať naozaj intenzívnym tempom.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Certifikované

Úradom verejného
zdravotníctva SR

Garancia

vrátenia
peňazí

Vyrobené

v rámci Európy
vo Veľkej Británii

Diskrétne

doručenie
balíka

Doprava zdarma

pri nákupe
nad 70 EUR

100% prírodný

produkt v najvyššej
kvalite