• eSlim® - oficiálny predajca pre Slovenskú republiku
logo eJoy®

Ktoré sú najlepšie potraviny, nápoje a strava na spaľovanie tukov?

spaľovanie tukov

Pre chudnutie a hlavne pre efektívne spaľovanie tuku je strava najdôležitejším faktorom. Nejde však len o to, aby bola zdravá, napríklad z pohľadu spôsobu prípravy alebo obsahu živín, ale aby pomáhala aj na efektívnejší metabolizmus a stratu tuku.

Na úvod trocha teórie o príjme a spaľovaní tukov

Tuky, čiže lipidy, sú bežnou zložkou prakticky každej bežnej potraviny a stravy. V niektorých sa na nachádzajú viac, v iných menej a sú dokonca aj také suroviny, kde nie sú zastúpené skoro vôbec. Existujú však aj potraviny, ktoré môžu ovplyvniť tuk, ktorý sa do tela dostal z iných druhov potravín.

V tomto prípade existujú dva mechanizmy pôsobenia:

  • prvým je zníženie vstrebávania tukov a to prostredníctvom živín či látok, ktoré ovplyvňujú vstrebávanie lipidov z potravín v čreve
  • druhým je podpora spaľovania namiesto ukladania tukov v tele a podpora ich odbúravania a to nastavením celého fungovania organizmu

V prvom prípade pôsobia niektoré potraviny či nápoje na enzýmy ovplyvňuje vstrebávanie tukov, konkrétne ide hlavne o enzým pankreatickej lipázy. V druhom prípade môže ísť o antioxidanty alebo látky, ktoré prispejú k odbúravaniu lipidov alebo majú vysoký termogénny efekt. Jedno aj druhé môže pomôcť lepšiemu spaľovaniu tuku v tele.

Potraviny na spaľovanie tukov

Ak sa chcete účinne zbaviť tukov, začať treba s potravinami, ktoré konzumujete v bežnej a pravidelnej strave. Niektoré z nich môžu totiž veľmi efektívne pomôcť lepšiemu odbúravaniu tuku alebo zabrániť jeho nadmernému ukladaniu.

Do jedálnička preto odporúčame zaradiť hlavne nasledovné druhy:

Chilli: Známe korenie, ktoré dáva jedlám štipľavosť a nezameniteľnú arómu, je na našom zozname ako prvé. Čili papričky totiž obsahujú kapsaicín, ktorý pomáha na sekréciu žalúdočných kyselín a má termogénny efekt na spaľovanie tukov.

Rybí olej: V mladosti ste ho možno neznášali, ale teraz vám môže pomôcť k lepšej hmotnosti a k zníženiu tuku. Vďaka veľkému obsahu omega-3 mastných kyselín stimuluje termogenézu a zvyšuje aktivitu nespárovaných proteínov, ktoré tiež spaľujú lipidy.

Mäso: Na prvý pohľad možno paradox, ale niektoré druhy chudého mäsa majú tiež intenzívny termogénny efekt a to vďaka vysokému obsahu proteínov, karnitínov, glutamínov a glycínov v zložení. Odporúčame hlavne chudé mäso z kuracích pŕs.

Semienka a semiačka: Omega-3 mastné kyseliny, ale aj látky znižujúce vstrebávanie tukov z potravín, obsahujú tiež niektoré druhy semien a semiačok. Ide hlavne o sezamové semienka, ľanové semienka, chia semienka, rascové semienka a semienka z tekvice.

Čierne korenie: Ďalšou koreninou s pozitívnym efektom na tuky v organizme je tiež pomerne známe a u nás rozšírené čierne korenie. To obsahuje piperín, ktorý má tiež termogénny efekt na spaľovanie tukov a zabraňuje aj ich ukladaniu v tele.

Orechy: Dobrým zdrojom spomínaných mastných kyselín sú aj niektoré druhy orechov, obsahujú tiež viaceré prospešné minerály. Na zníženie cholesterolu a efektívnejšie odbúravanie tukov sú najlepšie mandle, ktoré zmierňujú tiež pocit hladu.

Ovocie: Ovocie je prospešné nielen pre obsah pestrej palety vitamínov, ale aj pre spaľovanie tukov, zníženie cholesterolu a zníženie ukladania lipidov. Do jedálnička odporúčame zaradiť hlavne jablká, čučoriedky, marhule, jahody, grepy, broskyne a citróny.

Zrná a potraviny s ich obsahom: Poslednou kategóriou potravín s efektom na tuky sú zrná a potraviny, ktoré ich obsahujú. Ide hlavne o celozrnné, viaczrnné a grahamové pečivo, ale aj ovsené vločky či hnedá ryža. Pri ich trávení sa totiž spaľujú tuky z tela.

Nápoje na spaľovanie tukov

Druhou kategóriou stravy, ktorá vám môže pomôcť pri zbavovaní sa nadmerného množstva tuku v tele, sú nápoje. Niektoré viete kúpiť už ako hotové, iné si treba pripraviť. Za tú chvíľku času a energiu však rozhodne ich vplyv na lipidy v tele stojí.

Nech sa páči, týmito nápojmi sa môžete inšpirovať:

Voda s citrónom alebo brusnicami: Obyčajná pitná voda z vodovodného kohútika vám môže pomôcť so spaľovaním kalórií oveľa viac, ako by ste čakali. Stačí do nej pridať citrón či brusnice a získate kombináciu ideálnu pre optimálny metabolizmus tukov.

Zelený čaj: Čaje všeobecne obsahujú látky zvané polyfenoly, ktoré sú antioxidantom a zároveň na seba dokážu viazať uložené tuky. Zelený čaj je v tomto ohľade rozhodne najlepší, obsahuje totiž aj látky všeobecne zrýchľujúce látkovú výmenu.

Káva: Aj obyčajná káva vám môže pomôcť lepšie sa zbaviť tukov a všeobecne na chudnutie. Má totiž stimulačné účinky na trávenie a metabolizmus, nakoľko ich urýchľuje. Pomáha tiež zrýchliť spracovanie a látkovú premenu tukov a tak ich lepšie odbúrava.

Detoxikačný nápoj: Takýto nápoj, ktorý pomáha na naštartovanie metabolizmu, prečistenie tráviacej sústavy aj lepšie spaľovanie tukov, si pripravíte z kombinácie grepu, mandarinky, uhorky a listov mäty. Stačí ich nakrájať a nechať lúhovať vo vode.

Smoothie: Mlieko obsahuje veľké množstvo proteínov, ktoré všeobecne podporujú spaľovanie a odbúravanie tukov, takže aj smoothie je dobrá voľba. Skúste si takto spraviť jablkové, grepové, medovo-škoricové alebo kakavovo-kávové smoothie.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

*

Certifikované

Úradom verejného
zdravotníctva SR

Garancia

vrátenia
peňazí

Vyrobené

v rámci Európy
vo Veľkej Británii

Diskrétne

doručenie
balíka

Doprava zdarma

pri nákupe
nad 70 EUR

100% prírodný

produkt v najvyššej
kvalite