• eSlim® - oficiálny predajca pre Slovenskú republiku
logo eJoy®

Nedarí sa vám zhodiť hmotnosť? Toto sú najväčšie a najčastejšie chyby pri chudnutí

zníženie hmotnosti chyby

Začali ste diétovať, cvičiť a dodržiavať niektoré ďalšie rady, ktoré by vám mali pomôcť schudnúť, ale výsledok stále neprichádza. Dôvodom je, že chudnutie ste nepoňali ako komplexnú zmenu, ale aj to, že opakujete tie isté chyby.

Ako funguje chudnutie

Pod pojmom chudnutie si mnoho ľudí predstaví obmedzenie príjmu potravín, cvičenie alebo uprednostňovanie rôznych „light“, nízkotučných alebo „sugar free“ potravín a nápojov. Nič však nie je vzdialenejšie realite, hoci je pravda, že čiastočné obmedzenie jedálnička, viac pohybu a obmedzenie niektorých sladkostí a sladených nápojov sú pozitívne.

Chudnutie je však hlavne o týchto dvoch princípoch:

  • prvým je kontrola rozdielu medzi príjmom a výdajom energie, pretože ak chcete znížiť hmotnosť a chudnúť, musíte viac energie vydať, ako prijať
  • druhým je komplexná a kompletná zmena spôsobu života, životosprávy, životného štýlu, stravovania a trávenia času, či už počas dňa alebo v noci

Hoci chudnúť sa dá rôznymi spôsobmi a s využitím rôznych postupov a techník, najefektívnejšie chudnutie je také, ktoré je zamerané komplexne na zdravší životný štýl. Vtedy príde k zníženiu hmotnosti automaticky a dlhodobo.

Ak chcete schudnúť, nemali by ste sa preto držať len niektorých jednotlivých rád alebo odporúčaní zameraných iba na konkrétnu oblasť, napríklad stravovanie či cvičenie. Vždy je potrebné skombinovať opatrenia a zmeny rôzneho charakteru tak, aby ste dosiahli celkovú zmenu vo vašom živote. Budete nielen chudší, ale hlavne zdravší.

Ako chudnutie nefunguje a najčastejšie chyby pri ňom

Mnoho ľudí si myslí, že chudnutie je o tom, ako čo najskôr zhodiť čo najviac kilogramov a dosiahnuť zníženie hmotnosti. Tomuto stavu podriadia všetko, aj svoje zdravie. Navyše, spravia to nesprávnym, riskantným a nebezpečným spôsobom.

Tu sú chyby, ktoré sa v tejto súvislosti objavujú najviac:

Nesprávny cieľ: Väčšina ľudí robí chybu už hneď na úvod a to pri motivácii vo forme cieľa. Najčastejšie sú dva extrémy a to buď absencia akéhokoľvek presného cieľa, alebo naopak, príliš extrémny cieľ, zníženie hmotnosti až na nereálnu úroveň. Problémom môže byť aj absencia priebežných cieľov.

Drastická diéta: S chudnutím sa v mnohých prípadoch spája nejaká diéta a jej dodržiavanie. Najčastejšie ide o diéty s vylúčením alebo s uprednostnením nejakého typu živín, prípadne s radikálnym obmedzením príjmu kalórií. Takýmto spôsobom je však chudnutie len dočasné a po skončení sa dostaví tzv. JOJO efekt.

Excesívne cvičenie: Priam smrteľnou kombináciou pre zdravie je, ak sa k spomínanému obmedzeniu potravín alebo k diéte pridá nadmerné cvičenie v snahe čo najviac znížiť hmotnosť a to v čo najkratšom čase. Výsledkom je vyčerpanie organizmu, veľký hlad a po príjme stravy ukladanie živín do zásoby.

Chyby pri stravovaní: Aby ste mohli chudnúť, je dôležité nielen to, čo jete, ale aj to, akým spôsobom to jete. Medzi najčastejšie chyby, ktoré robí mnoho ľudí, patrí úplné vynechanie raňajok alebo večere, menej časté stravovanie vo väčších porciách, dojedanie po iných členoch rodiny alebo jedenie v strese.

Problémy pitného režimu: Pre metabolizmus je dôležitá nielen konzumácia potravín, ale aj pitie tekutín. Tu bývajú najčastejšie chyby ohľadom množstva, kedy je tekutín málo a nestačí to teda na udržiavanie metabolizmu, ale aj ohľadom zloženia, kedy absentuje čistá voda a naopak, pijú sa energetické nápoje.

Prílišná prísnosť: Striktnosť a disciplína sú pi chudnutí veľmi dôležité, ale všetkého veľa škodí. Robiť z jedného koláčika alebo kúsku pizze raz za čas tragédiu a stresovať sa tým, to je nesprávna cesta, ktorá môže neskôr viesť k demotivácii. Lepšie je si dopriať raz za čas zv. cheat day  a občas tú prísnosť zvoľniť.

Zjednodušovanie: Druhým extrémom je naopak príliš časté a prílišné zjednodušovanie. To sa týka tak cvičenia, napríklad vynechanie niektorých cvikov, sérií, opakovaní alebo ich nedokonalé prevedenie, ako aj životosprávy a životného štýlu. Pravidlá, ktoré ste si na úvod stanovili, dodržujte na 100 %.

Nedostatok pohybu: Tak, ako je problémom nadmerná fyzická aktivita, ktorá vyčerpáva organizmus a ten nemá kedy zregenerovať, je problémom a častou chybou aj jej nedostatok. Málo pohybu, hlavne toho pravidelného a dlhodobého, spôsobuje problémy s nedostatočným spaľovaním tukov aj s metabolizmom.

Zapojte aj podporné prípravky

Ak chcete podporiť svoje chudnutie, okrem toho, že sa musíte vyvarovať chýb spomínaných vyššie, by ste sa mali snažiť aj o stimulačné a proaktívne riešenia pre efektívnejšie chudnutie. Jedným z nich sú aj špeciálne podporné prípravky.

Nemalo by sa však jednať o rozličné „zázračné pilulky“, ktoré sľubujú nemožné, ale skôr o overené prípravky, ktoré budú pôsobiť prirodzene na metabolizmus, trávenie, spaľovanie tukov alebo znižovanie chuti do jedla. Presne tak, ako funguje napríklad aj značka eSlim®, ktorá ponúka práve takéto komplexné pôsobenie.

Navyše, na rozdiel od mnohých konkurenčných produktov, sú tabletky eSlim® založené na prirodzených a prírodných látkach, či už ide o rastlinné extrakty, vitamíny, aminokyseliny a podobne. Vďaka tomu ide o účinný produkt s možnosťou dlhodobého užívania.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

*

Certifikované

Úradom verejného
zdravotníctva SR

Garancia

vrátenia
peňazí

Vyrobené

v rámci Európy
vo Veľkej Británii

Diskrétne

doručenie
balíka

Doprava zdarma

pri nákupe
nad 70 EUR

100% prírodný

produkt v najvyššej
kvalite