• eSlim® - oficiálny predajca pre Slovenskú republiku
logo eJoy®

Pomalý metabolizmus, jeho príznaky, príčiny pomalého metabolizmu a čo s tým robiť

zrýchlenie metabolizmu

Pod pojmom metabolizmus sa myslia procesy v tele, vďaka ktorým dochádza k látkovej premene všetkých živín, tukov, bielkovín, cukrov, vitamínov, minerálov či nukleových kyselín. Prichádza teda k premene živín a látok na energiu a následne k jej spáleniu.

Ako vzniká pomalý metabolizmus a aké má symptómy

Pomalý metabolizmus je pojem, ktorý označuje spomalenie procesu látkovej premeny, čiže metabolických dejov, v tele. Rýchly metabolizmus dokáže väčšinu energie spáliť, ten pomalý ju naopak viac ukladá. To sa prejavuje prakticky vo všetkých bunkách v tele.

Následkom spomaleného metabolizmu dochádza k nižšej efektivite premene a spracovania živín aj rôznych stopových prvkov, čo sa prejaví na horšom spaľovaní kalórií a priberaní. Nespálená energia sa totiž ukladá v podobe tukových zásob a zároveň nedokáže telo tak efektívne spáliť už uložené zásoby. Takýto stav býva obvykle dlhodobejší.

Medzi najčastejšie príčiny a faktory, ktoré spôsobujú spomalený metabolizmus, patria:

  • vek, čo je faktor, ktorý je možné len veľmi ťažko ovplyvniť, so zvyšujúcim sa vekom dochádza k spomaleniu prakticky všetkých metabolických procesov
  • nesprávne stravovanie, či už ide o spôsob stravovania, čiže nepravidelnosť a podobne, ale aj o problém so zložením jedálnička, hlavne ak ide o problémové látky
  • nedostatočný, nezdravý alebo nepravidelný pohyb, čo so sebou prináša nerovnomerné spaľovanie kalórií a výdaj energie, ide o faktory, ktoré narušujú metabolizmus
  • externé vplyvy, napríklad teplota okolia, kde vyššia teplota obvykle metabolizmus spomalí, prípadne vplyvy vo vnútri organizmu, hlavne tráviace poruchy

Pokiaľ ide o najčastejšie príznaky a symptómy pomalého metabolizmu, patria medzi ne rýchle priberanie na váhe, znížená výkonnosť, absencia zníženia hmotnosti pri dlhodobejšom pôste alebo väčšej aktivite a problémy s pravidelnosťou vylučovania stolice. Najviditeľnejším súvisiacim prejavom s pomalým metabolizmom však býva nadváha alebo obezita.

6 rád, ako zrýchliť spomalený metabolizmus

Pre tých, čo chcú podporiť fungovanie metabolizmu a zrýchliť ten svoj, ktorý je spomalený, sa ponúka viacero možností. Najlepšie je využiť komplex pozitívnych a stimulačných vplyvov a režimových opatrení voči rizikovým a negatívnym vplyvom.

Na zrýchlenie metabolizmu vám pomôžu tieto:

Jedzte častejšie a menej: Dominantný vplyv na metabolizmus má spôsob stravovania. Tu sú rozhodujúce dva faktory. Prvým je to, ako často konzumujete jedlá, ideálne je mať tri väčšie a dve menšie jedlá za deň, čiže raňajky, desiatu, obed, olovrant a večeru. Druhým faktorom je veľkosť porcií, kde sú lepšie menšie porcie a častejšie počas dňa.

Pite veľa vody: Nielen pravidelné stravovanie, ale aj pitný režim má rozhodujúci vplyv na rýchlosť metabolizmu. Ak ho má niekto pomalý, veľa krát za to môže nedostatok tekutín a ich nesprávne dopĺňanie. Preto počas celého dňa pite pravidelne vodu, či už čistú alebo s citrónom, uhorkou alebo melónom, ideálne každú hodinu až dve.

Doplňte minerály a vitamíny: Ak chcete pozitívne vplývať na prirodzené tempo trávenia a naštartovať spomalený metabolizmus, musíte mať v tele dostatok vitamínov a minerálov vplývajúcich na tieto oblasti. Ide hlavne o vitamíny B a D a minerály vápnik, horčík a železo. Nájdete ich predovšetkým v ovocí, zelenine a strukovinách.

Konzumujte zdravé tuky: Okrem vitamínov a stopových prvkov sú pre metabolizmus nevyhnutné aj tuky, no iba tie zdravé. Sem patria tuky rastlinného pôvodu z orechov, semien a panenských olejov, napríklad olivového oleja, spoločne s tukmi z rýb, napríklad z lososa, sleďa, tuniaka a podobne. Vyhýbajte sa však červenému mäsu.

Majte pravidelný pohyb: Nevyhnutným predpokladom podpory metabolizmu a samozrejme aj spaľovania tukových zásob je pohyb. Ten by mal byť pravidelný a kombinovať treba tak prirodzený typ pohybu typu chôdza či beh, ako aj viac intenzívne cvičenie, napríklad šprinty a kardio tréning vo fitness centre. Nezabúdajte ani na silový tréning.

Nezabúdajte na koreniny: Špeciálnym prostriedkom na zrýchlenie metabolizmu a maximalizáciu spaľovania tukov sú koreniny. Platí to tak o bežne používanom korení typu fenikel, oregano alebo bazalka, ale hlavne o štipľavom korení typu chilli, čierne korenie a kajenská paprika, ktoré spúšťa termogenézu, čiže spaľovanie kalórií.

Vyskúšajte eSlim® na komplexnú podporu

Ak by ste chceli ešte viac zefektívniť spaľovanie tukov, zrýchliť metabolizmus, podporiť trávenie a pôsobiť na chudnutie komplexnejšie, môžete tak spraviť aj s využitím niektorých hotových podporných produktov. Tým najlepším, čo je aktuálne na trhu a pôsobí celkovo na chudnutie aj metabolizmus, je značka eSlim®.

Ide o tabletky, ktoré podporujú chudnutie a to s využitím prírodných látok a prirodzeného pôsobenia. V zložení možno nájsť extrakty zo zeleného čaju, chilli a divého pomaranču, ale aj L-Karnitín, viacero vitamínov a kofeín.

Takéto komplexné zloženie so sebou prináša výrazné a viditeľné účinky na látkovú premenu aj chudnutie. Tabletky si viete zakúpiť bez receptu a môžete ich užívať aj dlhodobo. Veľkým plusom je minimálne riziko nežiaducich účinkov a kontraindikácií. Aj vďaka tomu je užívanie eSlim® bezproblémové a to tak pre mužov, ako aj pre ženy.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

*

Certifikované

Úradom verejného
zdravotníctva SR

Garancia

vrátenia
peňazí

Vyrobené

v rámci Európy
vo Veľkej Británii

Diskrétne

doručenie
balíka

Doprava zdarma

pri nákupe
nad 70 EUR

100% prírodný

produkt v najvyššej
kvalite