• eSlim® - oficiálny predajca pre Slovenskú republiku
logo eJoy®

Prečo je pevná vôľa pre chudnutie dôležitá a 7 rád, ako si ju vybudovať a zlepšiť

motivácia

Pre chudnutie, ale aj pre zdravý životný štýl, je nevyhnutné nielen to, čo jete alebo ako často máte pohyb, ale predovšetkým pevná vôľa. Od toho, akú máte vytrvalosť pri prekonávaní prekážok, totiž závisí úspech či neúspech. Tu je 7 rád, ako ju budovať a zlepšovať.

Čo je pevná vôľa a čo znamená v praxi pre chudnutie

Pod pojmom pevná vôľa sa chápe súhrn viacerých prejavov a hlavne charakterových vlastností, ktorých výsledkom je dodržiavanie stanovených cieľov. Pevná vôľa je dôležitá samozrejme nielen pre chudnutie, ale celkovo aj v bežnom v živote.

Medzi najdôležitejšie vlastnosti, ktoré ju charakterizujú, patria:

  • sebakontrola, čiže schopnosť kontrolovať a prípadne aj potlačiť u seba aj tie reakcie alebo túžby, ktoré sú skôr spájané s impulzívnym a emocionálnym konaním
  • disciplína, čo je zas vlastnosť typická pre dodržiavanie stanoveného harmonogramu a to aj vtedy, ak ide o na prvý pohľad stereotypné činnosti, ktoré sa pričasto opakujú
  • trpezlivosť, ktorá chýba mnohým ľuďom a ktorá je najčastejšie zdrojom straty nastaveného smeru, ide o vôľu počkať si na výsledky aj vtedy, ak trvajú dlhší čas

V prípade chudnutia sú všetky tieto charakteristiky využiteľné predovšetkým nielen na nastavenie správneho smeru životosprávy, pravidelného cvičenia a pohybu alebo obmedzenia negatívnych vplyvov a faktorov životného štýlu, ale hlavne na jeho dlhodobé pôsobenie. Práve to je alfa a omega úspechu pri znížení hmotností a následne pri jej udržiavaní.

Overené tipy a rady, ako pevnú vôľu budovať a zlepšovať

Tak, ako čokoľvek iné, aj pevnú vôľu je potrebné budovať a postupne zlepšovať, nepôjde to však rozhodne samo od seba. Našťastie, existuje viacero overených rád, tipov a prostriedkov, ako na to, stačí sa teda držať len skúseností tých čo už tieto možnosti skúsili.

Tu je 7 najlepších vecí, ktoré môžete spraviť:

Cieľ: To, bez čoho sa nezaobídete ani jednu jedinú minútu, je presný cieľ. Ak nemáte cieľ, nemôžete budovať pevnú vôľu, pretože tá je priamo naviazaná na to, aby ste vedeli, čo chcete dosiahnuť a kam idete.

V prípade chudnutia je dôležité, aby bol cieľ úplne exaktný. Ak chcete schudnúť nejaký počet kilogramov, presne to špecifikujte. Samozrejme, dosiahnete to  zlepšením životosprávy a tým sa zlepší váš zdravotný stav, ale to sa nedá kvantifikovať.

Presný plán: Druhým dôležitým pravidlom, ktoré dokáže budovať a posilňovať vašu pevnú vôľu, je stanovenie presného plánu. Krok po kroku si treba vypracovať, aké máte čiastkové úlohy a čiastkové ciele.

V prípade chudnutia je najlepšie spraviť si časový harmonogram, ktorý bude zahŕňať postupné znižovanie hmotnosti, ale napríklad aj čiastkové úlohy typu obmedzenie nejakého zlozvyku či zmenu v jedálničku. Krok po kroku.

Informovanosť: Ak chcete napredovať vo svojom pláne, je nevyhnutné mať maximálne množstvo informácií. Na základe nich si viete stanoviť nielen presný a hlavne realistický cieľ, ale rovnako tak aj postupovať pri plánovaní.

Dostatok informácií je najlepšou možnou prevenciou pred tým, aby ste zažili sklamanie, napríklad z nejakej nenaplnenej úlohy. Všetko, čo si v súvislosti s chudnutím naplánujete, vždy dobré zvážte a informujte sa o tom.

Pohoda: Napätosť, strach, stres z niečoho, to sú veci, ktoré prirodzene vplývajú na človeka a môžu výrazne oslabiť jeho pevnú vôľu. Možno to poznáte z práce a pri plnení pracovných úloh, takže viete, o čom je reč.

V tomto ohľade je preto pohoda a minimalizácia negatívnych stresových faktorov veľmi dôležitá pre dosahovanie progresu pri chudnutí. Zároveň, ak budete v pohode a budete mať dobrú náladu, lepšie udržíte stanovený kurz.

Izolovanie negatívnych pohľadov: Poznáte alebo máte vo svojom okolí ten typ ľudí, ktorí vám budú hovoriť, že sa niečo nedá? Ak áno, tak na nich rovno zabudnite a snažte sa byť s nimi v kontakte čo najmenej.

Títo ľudia sú totiž už zo svojej podstaty pesimisti a negativisti. Asi poznáte to príslovie, že dookola opakovaná lož sa stane pravdou, takže aj dookola opakované negatívne pohľady môžu naštrbiť pevnú vôľu, akokoľvek silnú.

Vizualizácia: Pod týmto pojmom treba chápať predstavivosť, čiže schopnosť si predstaviť napríklad konečný cieľ, predovšetkým však tie čiastkové ciele. Pomáha to lepšiemu plánovaniu aj dosahovaniu úloh.

Navyše, predstava úspechu je mimoriadne pozitívnym vplyvom pre neustále zlepšovanie pevnej vôle. Ľudský mozog funguje na tom, že si musí predstavovať niečo konkrétne, skúste to napríklad so svojim novým telom po schudnutí.

Pravidelnosť a opakovanie: Poslednou zásadou, ktorá udržiava pevnú vôľu v strehu a neustále ju obnovuje, je pravidelnosť a opakovanie. Ide o rôzne činnosti, či už súvisiace s pravidelným vstávaním alebo zaspávaním.

Taktiež je pravidelnosť dôležitá z hľadiska cvičenia a pohybovej aktivity. Všetko, čo sa opakuje pravidelne, sa stáva zvykom a vyžaduje si to potom menej „nútenia sa“ zo strany mozgu. Pevnú vôľu budete zaťažovať o niečo menej, ak sa veci stanú zvykom.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

*

Certifikované

Úradom verejného
zdravotníctva SR

Garancia

vrátenia
peňazí

Vyrobené

v rámci Európy
vo Veľkej Británii

Diskrétne

doručenie
balíka

Doprava zdarma

pri nákupe
nad 70 EUR

100% prírodný

produkt v najvyššej
kvalite