• eSlim® - oficiálny predajca pre Slovenskú republiku
logo eJoy®

Rýchle a radikálne chudnutie – aké sú riziká

V dnešnej dobe chceme všetko rýchlo a jednoducho. Výnimkou preto nie je ani chudnutie. Často sa uchyľujeme k radikálnym riešeniam, len aby sme čo najrýchlejšie dosiahli požadovaný výsledok. Avšak, okrem krásnej postavy má takéto rýchle chudnutie aj mnohé iné dôsledky, ktoré môžu byť nebezpečné. Viete o nich?

Blížiace sa leto je jedným z najčastejších dôvodov, prečo chceme rýchlo schudnúť. Sme ochotní podstúpiť týždenné hladovanie len preto, aby sme dobehli to, čo sme po celý rok zanedbávali. Okrem toho, že si práve takto nadobudnutú štíhlu líniu neudržíme dlho, na nás čakajú aj ďalšie úskalia. Pravidelné cvičenie, pestrá strava a dostatok oddychu má na naše telo mimoriadne priaznivé účinky. To sa však nedá povedať o krátkodobých diétach, ktoré tak radi a často držíme. Zoznam rizík, ktoré sú s tým spojené, je oveľa dlhší a pre telo devastujúcejší než rýchlo „zhodené“ kilá. Naše telo je totiž navyknuté na určitý prísun živín, niekoľkokrát do dňa. Je preto jasné, že ak zo dňa na deň tento návyk porušíme alebo radikálne zmeníme, odrazí sa to hlavne na našom zdraví.

Toto sú najväčšie riziká radikálneho chudnutia

Hrozí vám psychická trauma. Iba málokto si spája rýchle chudnutie s psychickými problémami, no vyskytujú sa pomerne často. Nie každému sa podarí schudnúť tak rýchlo ako by chcel, poprípade neschudne vôbec. Z príliš veľkého očakávania a presvedčenia, že schudnúť musíme (navyše, ak sa napokon ani nenaplní), sa môže rýchlo vyvinúť psychická trauma, zvýšené napätie a môže to prejsť až do bulímie či mentálnej anorexie. Radikálna zmena stravovania v nás vyvoláva zbytočný stres, nervozitu a celkovo nám znepríjemňuje život. Zvoľte si preto radšej postupný a pre vás príjemný spôsob chudnutia.

Rýchle chudnutie je pre organizmus obrovská záťaž. Ak zo dňa na deň drasticky zmeníte svoje stravovacie návyky a prestanete prijímať pre telo dôležité látky, vo vnútri tela nastane úplný chaos. Pri nedostatku základných látok začne telo míňať a premieňať vlastné zásoby, kvôli čomu sa naruší prirodzený metabolizmus. Navonok sa to časom prejaví ako jojo efekt, no vnútri bude organizmus trpieť kvalitatívnou podvýživou, bude znížená obranyschopnosť a ľahšie dôjde k rozvoju vážnejších ochorení. Venujte preto chudnutiu dostatočne dlhý a primeraný čas, snažte sa viac hýbať a jesť zdravú a hlavne vyváženú stravu. Na výsledok budete síce čakať dlhšie, no bude dlhotrvajúci a naozaj účinný.

Neprimerané chudnutie je veľmi nebezpečné hlavne pre ženy. Ženské telo je viac náchylné na zmeny, a to sa týka hlavne hormónov. Pri nedostatočnom príjme vápnika a vitamínu D môže dôjsť k rozvoju osteoporózy, ktorá sa prejaví zvýšenou lámavosťou kostí. Je to nebezpečné hlavne preto, že osteoporóza trápi veľa žien v postmenopauzálnom období, kedy dochádza, kvôli úbytku estrogénov, k zmene kvality kostí. Pozor, tento stav je nezvrátiteľný a môže sa objaviť až po rokoch. Okrem toho sa u žien, ktoré držia diéty, často vyskytuje bolestivá a nepravidelná menštruácia.

U obéznych ľudí pri chudnutí dochádza k vážnym poruchám organizmu. K drastickým spôsobom chudnutia sa často uchyľujú obézni ľudia, poprípade ľudia trpiaci vážnym ochorením. V takýchto prípadoch je rýchle a neprimerané chudnutie naozaj nebezpečným riešením. Minerálová nerovnováha naruší funkciu obličiek a to môže ovplyvniť mnohé iné orgány, ako napríklad srdce. V takomto prípade je vhodné poradiť sa s odborníkom a lekárom.

Nestratíte iba hmotnosť, ale aj svaly. Medzi ľuďmi panuje mylná predstava, že pri rýchlom chudnutí idú „dolu“ iba neželané kilogramy, no spolu s nimi ubúdajú a ochabujú aj svaly. Nedostatočná výživa môže navyše zapríčiniť aj zhoršenie činnosti svalov či nervov, nakoľko nedostatočné množstvo minerálov, ako sodík či draslík, priamo ovplyvňuje ich funkciu. Prejaví sa to zvýšenou únavou až apatickosťou. Predísť sa tomu dá jednoducho – pravidelným pohybom, vďaka ktorému si posilníte a udržíte svalovú hmotu.

Asi najznámejším a menej vážnym vedľajším účinkom rýchleho chudnutia sú strie. Tie vznikajú na rôznych častiach tela v dôsledku nadmerného a rýchleho natiahnutia kože. Najčastejšie sa s tým stretávajú ženy počas tehotenstva, keď rýchlo priberú, ale rovnako ich spôsobuje aj nadmerný úbytok hmotnosti, napríklad počas chudnutia. Vznikajú z jednoduchého dôvodu – naša pokožka obsahuje elastické vlákna, ktoré sa po nadmernej záťaži pretrhnú a odhalia tak drobné cievy, čo vidíme na koži ako červené alebo fialové strie. Nepatria k nebezpečným dôsledkom rýchleho chudnutia, no mnohé ženy sa vďaka nim cítia menej príťažlivé. Nemusíte sa ale báť, i keď sa im niekedy nedá vyhnúť, dá sa ich rozsah aspoň eliminovať. Pomôže vám s tým dostatok čistej vody, vitamíny a hydratácia.

Nepríjemným výsledkom rýchleho chudnutia môže byť vypadávanie vlasov či zvýšená lámavosť nechtov. Dôvod je jednoduchý – ak budete chcieť rýchlo schudnúť, budete musieť zvoliť naozaj radikálnu diétu. Kvôli nej sa do vášho tela nedostane dostatok minerálov a vitamínov, ktoré sú pre vlasy potrebné. Vypadávanie vlasov je typické pri nedostatku selénu, železa, zinku a vitamínu A. Pomôcť vám s tým môže náš prípravok eSlim, ktorý obsahuje kofeín a ten dokáže aktivovať a urýchliť rast vlasových korienkov.

K ďalším nepríjemnostiam, ktoré môžete pri rýchlom chudnutí pociťovať, patria suché ústa, zvýšená únava, zápcha, bolesť hlavy a chrbtice, nízky krvný tlak, zvýšená citlivosť na chlad, závraty a žlčové kamene.

Je rýchle chudnutie naozaj účinné?

Nie. Telo nebude dostávať to, čo potrebuje a po rýchlom schudnutí môžete očakávať ešte rýchlejší jojo efekt. Jednoduchší spôsob, ako rýchlo schudnúť, je prestať priberať.

Ako dlho by mala trvať radikálna diéta?

Maximálne týždeň a to iba u zdravých ľudí. Následne by malo dôjsť k postupnej obnove, pričom by sa mal zvýšiť prísun minerálov a vitamínov.

Dá sa vyhnúť jojo efektu?

Áno, dá, ak si zvolíte pomalú zmenu životného štýlu a nie len stravovania. Čím miernejšia zmena to bude, tým lepší a dlhší bude výsledok.

Koľko kilogramov by sme mali schudnúť, aby to bolo „zdravé“ chudnutie?

Priemerne by to malo byť 0,5 až 1 kilogram za deň, no u každého človeka to je iné. Závisí od aktuálnej váhy, od metabolizmu, od stavby tela a mnohých ďalších faktorov.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

*

Certifikované

Úradom verejného
zdravotníctva SR

Garancia

vrátenia
peňazí

Vyrobené

v rámci Európy
vo Veľkej Británii

Diskrétne

doručenie
balíka

Doprava zdarma

pri nákupe
nad 70 EUR

100% prírodný

produkt v najvyššej
kvalite